preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Čitajanka

Potražite na nas na

 

KnjižnicaSSTinaUjevićaKt

Kako Ujević veli

Igračka vjetrova

Pati bez suze, živi bez psovke,
i budi mirno nesretan.
Tašte su suze, a jadikovke
ublažit neće gorki san.

Podaj se pjanom vjetru života,
pa nek te vije bilo kud;
pusti ko listak nek te mota
u ludi polet vihor lud.

Leti ko lišće što vir ga vije,
za let si, dušo stvorena;
za zemlju nije, za pokoj nije
cvijet što nema korijena.

Tin Ujević 

Augustin

Augustin 2016.

Augustin 2015.

Brojač posjeta
Ispis statistike od 21. 9. 2016.

Ukupno: 129038
Ovaj mjesec: 2024
Ovaj tjedan: 416
Danas: 290
Pametni alati

Glogster

Zondle

Prezi

Slide share

School Tube

Učenički ostvaraji

VIDEOURADCI

Kristijan Jalšić, 2. b

kratki film "Snaha"

Kratki film "Snaha"

 


MINI E-IZLOŽBA

likovni radovi

Ana Cvetko, 2. b


Petra Tuksar, 2. b


Matea Jurić, 2. e


Amalia Bušić, 2. b

 

                                                                                                                                                                                                                                                         postavljeno: 2014. - D. Sumpor©

INOVATIVNA NASTAVA I AFIRMATIVNO UČENJE U NASTAVI BIOLOGIJE I KEMIJE

MODULARNO USAVRŠAVANJE- AZOO

VODITELJ: viša stručna savjetnica AZOO, mr.Olgica Martinis

Inovativna i afirmativna nastava podrazumijeva aktivan pristup i promišljanje o načinima i strategijama obrade pojedinih nastavnih sadržaja i izgradnji pojedinih koncepata tijekom učenja kemijskih i bioloških sadržaja u osnovnoj i srednjoj školi. Pri uvođenju (učenju) novog koncepta Taber (2002.) upozorava na nekoliko principa koje treba imati na umu: 
- osigurati upoznavanje učenika s pravilom ili definicijom koncepta
- dati nekoliko specifičnih i nekoliko nespecifičnih primjera i propitivanjem (razgovorom s učenicima) provjeriti njihovo razumijevanje
  zašto nešto je, a zašto nešto nije primjer koncepta
- provesti praktičnu vježbu s mnogo primjera i „neprimjera“
- tražiti od učenika da budu eksplicitni u njihovim objašnjenjima tijekom vježbe

Zbog navedenih razloga preporuča se primjena ideja konstruktivističke metode gdje se učenika stavlja u problemsku situaciju prije izvođenja praktičnog rada/pokusa ili samostalnog rada. Pritom se pod samostalnim radom učenika podrazumijeva poticanje učenika na vlastito razmišljanje i bilježenje pretpostavki, opažanja, rezultata i zaključaka prije samog pokusa, odnosno samostalnog rada. Tako se iz učenika „izvuku“ možebitne krive ili točne ideje odnosno odgovarajući predkoncepti i kriva poimanja (miskoncepti). Nastavnik u kratkom vremenu dobije uvid kako učenici razmišljaju. Učenike se može pitati što očekuju da će se dogoditi za vrijeme i nakon pokusa, pa da opet isplivaju na površinu dobre i loše ideje/očekivanja. Izvođenjem pokusa pokazat će se koje su ideje dobre a koje loše. Analizom i odbacivanjem loših ideja te pravljenjem bilješki kao zadnjeg koraka učenici razvijaju znanstveno zaključivanje – metodu. Ovakvim se načinom poboljšava kvaliteta nastavnog procesa jer se aktiviraju i šutljivi i sramežljivi učenici, a za sve učenike nastava postaje dinamičnija i intelektualno poticajnija, dok od nastavnika traži veći angažman u pripremi, prihvaćanje različitih pitanja i odgovora, kao i spremnost odgovaranja na njih. U stjecanju  znanja važnu ulogu ima nastavnik kao voditelj, pomagač i moderator svih aktivnosti pri čemu se istovremeno mora prilagoditi potrebama i interesima učenika (što je temelj afirmativne i inovativne nastave). Pritom treba voditi računa o što manjoj opterećenosti učenika činjeničnim sadržajima. Stoga je bolje i učenicima bliže, temeljne koncepte obrađivati na primjerima tvari iz svakodnevnog života. Pritom je dodatna dobit ukoliko je te primjere moguće koristiti i pri usvajanju i tumačenju  kemijskih i fizikalnih koncepata. Kako bi u tome bio uspješan, nastavnik mora pratiti nova znanstvena zbivanja, znanstvenu i stručnu literaturu, koje, što se tiče nastave kemije i biologije. Istodobno, budući da tijekom adolescencije (sazrijevanjem) nastupa mogućnost pojačanog ili učestalog izlaganja operacijama apstraktnog mišljenja i uspješnijeg zaključivanja, potrebno je iskoristiti taj potencijal u učenju temeljnih koncepata iz kemije uporabom odgovarajućih didaktičkih strategija.  Nastavnim sadržajima potrebno je posvetiti više pažnje pri oblikovanju obrazovnih ishoda u smislu iznalaženja novih didaktičkih strategija koje dugoročno povećavaju kvalitetu znanja i pozitivno utječu na retenciju znanja. Kako je koncept tvari apstraktan sadržaj potrebno ga je modificirati i uvježbavati na različite načine. U tu svrhu pri poučavanju i provjeri znanja mogu poslužiti konceptualni zadatci/pitanja (zadatci otvorenog tipa, slikovni zadaci, umne mape i dr.), koji zahtijevaju više razine znanja čime se smanjuje i/ili otklanja mogućnost pojave pogrešnih koncepata (Nurrenbern i Robinson, 1998.). Stoga učenik tijekom nastavnog procesa mora biti subjekt koji „otkriva“ i rješava probleme aktivno usvajajući nova znanja pri čemu može samostalno upravljati vlastitim učenjem i kognitivnim procesima što pridonosi razvoju kompetencija.

 

MJESTO:

V. gimnazija, Klaićeva 1, Zagreb 

TEME I DATUMI

 

22.1.2014. MODUL 1. TVARI I NJIHOVA SVOJSTVA,

autori-voditelji radionica:

mr. Marijana Bastić (kemija), prof. savjetnik,

Dalibor Sumpor (biologija), prof. mentor

 

23.4.2014. MODUL 2. OTOPINE,

autori-voditelji radionica:

mr. Marijana Bastić (biologija OŠ), prof. savjetnik,

Miroslav Pernar (kemija OŠ), prof. savjetnik,                                                                                    

Vlatka Kuhar (kemija SŠ), prof. mentor,

Dalibor Sumpor (biologija SŠ), prof. mentor 

 
4.9.2014. MODUL 3. FOTOSINTEZA, 
 
autori- voditelji radionica:
 
mr. Marija Bastić (kemija OŠ i SŠ), prof. savjetnik
 
Valerija Begić (biologija OŠ i SŠ), prof. savjetnik

 

 
Tražilica



Obavijesti

E-katalog knjižnice

E-katalog


E-dnevnik

E-dnevnik za učenike

E-dnevnik za nastavnike


Kalendar
« Studeni 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji


Oglasna ploča

Raspored zvonjenja


 

 


Esej na engleskom? :-P

Kako napisati esej na engleskom jeziku na državnoj maturi za višu razinu


Korisni linkovi

SLUŽBENI

MZOS

AZOO

ASOO

NCVVO


Carnet

Edu.hr


MANJE SLUŽBENI

Moja matura

Skole.hr

Srednja.hr

Srednjoskolci.studentski.hr



E-knjige

E-lektire

Edu knjizara

Project Gutenberg

Digitalna zbirka FFZG

E-knjiznica Carnet

Europeana Europeana 1914 - 1918

European Library

World library

ICDL 

BEK

Get free e-books

Free e-books.net

Took Book Library

Scribd


E-referentna zbirka

HRVATSKI JEZIK

HJP

Hrvatski pravopis

Hascheck

Bolje je hrvatski

Hrvatsko strukovno nazivlje

Nazivlje

Hrvatski na maturi 

Repozitorij metafora hrvatskog jezika

Jezicne tehnologije za hrvatski jezik

Hrvatski po Rebi

Bujica rijeci

Hrvatski  jezik dostupan svima

Istarski rjecnik


ENCIKLOPEDIJE I

LEKSIKONI

Hrvatska enciklopedija

Proleksis enciklopedija

Britannica

Medicinski leksikon

MSD


BAZE PODATAKA

NSK baze

Pero

Hrčak

Nacionalni repozitorij zavrsnih i diplomskih radova


ZANIMLJIVO

http://leksikon.thinking-garment.com/


VRLO KORISNO 

I SVEOBUHVATNO

 





preskoči na navigaciju